Опис критеріїв рейтингу "Відкритість уряду"
- Головна
- Для бізнесу
- Рейтинги
- Рейтинг "Відкритість уряду"
- Опис критеріїв рейтингу "Відкритість уряду"
- Реалізація принципу інформаційної відкритості
- Забезпечення роботи з відкритими даними
- Публічність планів діяльності уряду
- Публічність звітності уряду
- Інформування про роботу зі зверненнями громадян
- Взаємодія з громадською радою
- Антикорупційна експертиза і громадський моніторинг правозастосування
Принцип інформаційної відкритості ґрунтується на порядку доступу та розкритті загальнодоступної інформації. Це стає можливим завдяки розміщенню на сайті положень відповідного законодавства, правил доступу до загальнодоступної інформації та наявності системи зручного пошуку.
Одним із значних мінусів усіх міністерств є відсутність графічних або ж відеоматеріалів, котрі б ілюстрували й роз’яснювали діяльність структурних підрозділів Кабміну. Також недоліком є відсутність зворотного зв’язку для підвищення дієвості веб-сайту. На жаль, більшість інформаційних ресурсів не пристосована для людей із вадами зору або з повною відсутністю зору, що унеможливлює користування інтернет-ресурсами згаданими категоріями громадян.
Максимально можливий результат – 10 балів.
Кожне міністерство згідно з законодавством України та внутрішніх розпоряджень оприлюднює відкриті дані. Їх публікація й підтримання в актуальному стані є одним із завдань кожного структурного підрозділу Кабміну.
Максимально можливий результат – 9 балів.
Одне з ключових завдань будь-якого міністерства – напрацювання нормативно-правових актів, а також проведення супровідної роботи. Практично всі структурні підрозділи Кабміну прагнуть висвітлювати свою діяльність, однак із перемінним успіхом. Різниця полягає у висвітленні не тільки планів нормативно-правової роботи чи підбору тематичної інформації, а й в організації громадських та експертних обговорень, поширенні друкованих та он-лайн бюлетенів, а також у розробленні графічних і відеопояснень до НПА.
Максимально можливий результат – 8 балів.
Одним з найважливіших показників відкритості будь-якого міністерства є фінансовий звіт. Найперше, це звіти та методика держзакупівель. Головна різниця в показниках є результатом різного рівня деталізації документів, наявності пояснювальних матеріалів та звітів щодо виконання планів.
Максимально можливий результат – 14 балів.
Відкритість органів виконавчої влади забезпечує, зокрема, оперативність у вирішенні нагальних проблем громадян. Сучасні технології дозволили певним міністерствам створити електронні приймальні і в робочому режимі опрацьовувати будь-які звернення.
Максимально можливий результат – 13 балів.
Взаємодія з громадською радою для будь-якого міністерства є кроком на шляху до прямої демократії, коли будь-які рішення виконавчої влади аналізуються й модернізуються з огляду на думку громадськості. За даних умов важливим є висвітлення роботи такого органу для максимальної публічності й створення кола найбільшої довіри суспільства стосовно державного органу.
Максимально можливий результат – 8 балів.
Корупція – фактор будь-якого органу виконавчої влади. Вона проявляється у двох напрямках – підготовці нормативно-правових актів, – до прикладу, законів чи постанов міністерства, – або ж у використанні владних повноважень заради особистої вигоди. Публічність у боротьбі з корупцією є невід’ємною складовою діяльності органів виконавчої влади.
Максимально можливий результат – 8 балів.